Kraftskapande häst

Några korta dagar har Chateaux varit här hos oss i Pengsjö i sin hage som vi fått låna av generösa, snälla och stiliga Sofia. Dessa dagar gav energi och glädje till hela familjen och vi har samlat glädje och energi i våra vinterförråd.

Det är så härligt att ha en kort promenad till sin häst i stället för 20 minuter i bil enkel väg. Fem på morgonen kan jag kliva ut i slapparkläder och stövlar och pyssla med henne innan jag fixar frukost åt barnen. Sedan rider vi en sväng och äter lunch och så blir det en längre ridtur-lång härlig skrittur barbacka ner till badplatsen och hämta hem lillebror som får rida hem därifrån.

Sent på kvällen kan jag natta min häst och kasta mig i säng direkt efter det. För mig, som för så många hästägare, är detta bara en dröm Men just den här veckan fick jag leva min dröm några dagar. Härligt väder hade vi också nästan hela tiden!

Här är vi på väg ut på en ridtur en härlig sommarmorgon





Kommentarer
Postat av: Johannaa

Hur har det gått, ska hon betäckas igen ?

2010-08-08 @ 20:59:30
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Chricko

Ja vilken dröm att få ha det så :)

2010-08-16 @ 20:36:03
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Jo hon betäcktes på nytt och det ´med besked både hon och Manzanillo var störtkära när det sågs igen.



Chricko: Jo, du-tänk att få bo på gångavstånd till sin häst jämt! Hoppas din Barock mår bra nu efter fånganfallet.

2010-08-18 @ 21:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0