Musik, musik

Det har varit tyst på barockbloggen ett längre tag. Dels beroende på att överst på alla prioriteringslistor här hemma står "fölet". Varje kväll när vi läst färdigt vill pojkarna alltid be för fölet. Det märks i bloggen förstås mycket häst blir det och därmed ingen musik. Men också för att min tid just nu är ganska så inrutad, med roliga och intressanta arbetsuppgifter som inte lämnar någon tid över för bloggande eller musik. Nu börjar dock min barockmusikabstinens göra sig påmind å det starkaste. Så det var härligt när barnen såg på Supersnälla Silversara och dagens avsnitt bjöd på både Bach och Pachebel.

Förra veckan hörde jag Önska i P2 på radion, en dubbelkonsert av Bach som jag vill dela med mig av. På sistone är det så där att jag råkar höra något i bilen, på väg någonstans-den här gången var det till stallet- eller för att barnen ser på något program på TV medan jag fixar i köket. Tid till att bara lyssna på musik finns helt enkelt inte för tillfället.


Nu har jag lyckats hitta dubbelkonserten, inte samma version, men ändå tidlöst vacker musik:


Kommentarer
Postat av: Johanna

That's true :)

Det gick ju kanon på sista kursen för er.

2010-09-09 @ 11:33:12
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Tack för det, Johanna! Som du ser har jag sällan tid med både min och din fina blogg nuförtiden. Jag jobbar och pluggar samtidigt.



Jag hade tänkt sätta ut mina bilder från kursen, men det får bli senare för det tar jättemycket tid. Jag har tittat på bilder som andra lagt ut dock och det var nog den bästa och mest varierade kursen jag hittills varit på.



Det trista är att jag inte hinner med hela söndagens kurs om min man ska till Kiruna och jobba på måndag. Han jobbar varannan vecka i Kiruna och varannan vecka hemifrån. Naturligtvis hamnar alltid kurserna på den helg han ska iväg=(



Jag hoppas du och Cricko kan komma med era hästar nästa gång.

2010-09-18 @ 18:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0