Tidens flykt

Så här efter en skön helg med mycket sol och häst, vaknar som vanligt  härliga hästminnen till liv. Min lilla vän Chateau fyller faktiskt 19 år 1 juni.och så här såg hon ut för 14 och 10 år sedan.


 

 






















Här betar Chateau på Hjalmar Lundbohmsgårdens tomt (Kiruna) när hon var en liten nybliven femåring med vännen Daphne, som hon verkligen älskade, det var först när hon mötte Majan som  hon fick en lika god vän igen.



Här var Linnea snart sju år och Chateau snart 9 år i Kaalasjärvi, nu är Linnea snart sjutton år och Chateau snart 19.

Så här har tiden farit fram med dem:




Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja visst är det så :)

Tänk vilken glädje de skänker oss, hästarna.



Ska du vara med på Ewakursen i maj?

Önskar att jag kunde vara med, men kanske längre fram...måste träna på att åka bort först, hon blir så otrygg på nya platser..

2011-04-11 @ 07:38:35
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Ja man blir glad av hästar! Jag vet ännu inte om Ewa-kursen för jag får typ aldrig betalt av Kalix kommun, det tjorvas ständigt med min lön och jag vågar inte lita på att det funkar i maj.



Jag förstår om du tvekar att ta med Perle när hon blir osäker på ny ridbana i samma by. En lösning är ju att du kommer med henne några dagar innan kursen och delar stall med två snälla fuxdamer i Vånafjärden=)

2011-04-11 @ 08:25:51
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0