Nationaltema

Idag är det nationaldag så då firar vi med nationalsaker Sydafrikas nationalsång på morgonen, ponny från Wales på morgonridturen, fransk löksoppa till lunch och den internationella musikern och poeten, hedersbarockaren, Peter Gabriel med den låt jag först hörde med honom och blev helt förtrollad av utan att veta alls vem det var. Min käre vän Andreas förstod av min nynnade beskrivning vilken sången var och spelade in den åt mig.
Njut av hur underbart bra allt blir när man blandar och ger från olika kulturers traditioner. Till och med en fruktansvärd tortyrdöd kan skapa odödlig skönhet; ett självklart tema i Barockbloggens Påskkalender således:

Kommentarer
Postat av: Lars

:)



Från en grön själ till en annan bjuder jag följande om en bättre morgon dag:



http://www.youtube.com/watch?v=IASaPqpReS4&feature=player_embedded

2011-06-07 @ 14:04:00
URL: http://www.youtube.com/my_favorites
Postat av: Alma-Lena

Lars: Det verkar vara bra men lite för flummigt för mig. Men jag skulle gärna bo i en sådan där by med ekologiska hus och odlingar-det vore verkligen mysigt men man måste nog ha någon form av startkapital först så vi får väl gräva i våra små täppor till dess han kommer i härlighet=)

2011-06-07 @ 23:34:08
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Lars

jo findhorn är nog lite mer åt new age/ kristendoms hållet :) men dom är rätt kul att läsa om. dom är ju en del av miljörerelsen och dom gröna. vissa saker dom experimenterar med blir ju en del av samhället som nollenergi hus och annat kul och att findhorn kan demonstrera och visa att 90 % sådär kommer från alternativ energi och att man inte måste slita ihjäl sig för att försörja sig , det är saker som jag tycker är väldigt intressant med det gröna vilka slags visioner och möjligheter vi människor har när vi bygger våra liv. det är klart det finns väldigt begränsade alternativ i ett nuvarande mer kapitalistiskt samhälle men har förstått att dom gröna vill vidga människors möjligheter att leva mer inpå naturen, därför ville jag berätta det för dig, tror det intresserar dig som grön och häst / natur vän ;) jag skulle nog också trivas i en ekoby.

2011-06-08 @ 00:16:20
Postat av: Julia

Hon bytte faktiskt lite metoder där efter vår diskussion så något gott kanske kom ut av det. Jag tror man kan lära av alla människor, men samtidigt tycker jag att man har rätt att säga ifrån när man tycker något är fel..



I det här fallet var hästen fullt medveten om vad han skulle göra, men han hade ingen lust till det vilket var fullt förståerligt med tanke på ryttarens ridning..

2011-06-08 @ 19:46:07
URL: http://jeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0