Sommarens nöjenI



Att resa i Sverige på sommaren är att se djur på bete. Många vackra och okända hästar stöter man på och kan fantisera om vilka de är och vem som äger dem. Min barndoms oändliga kokheta bilresor till faster i Göteborg blev uthärdliga just pga av betande hästar och nu är det ännu fler djur på bete, både kor , får och hästar, ja förra året passerade vi till och med en strutsfarm i Västerbottens inland. Jag som lovat att skona mina barn från bilresor över tio mil har ändrat mig; med AC och betande djur och många stopp hos kära vänner är bilresor så långt som till Tyskland helt okej numera.



Dimmor i den ljusa sommarnatten omger mor och barn.



Mixtrar man lite med kameran kan man få fram bilder som denna som nästan ser ut som måleri.


Kommentarer
Postat av: Lars

Fina sommriga bilder ja kalven kan behöva en slurk mjölk i sommar värmen, är själv rätt röd efter sista dagarnas sol på kyrkogården :P

Postat av: Alma-Lena

Lars: Ja nu är det soligt i hela Sverige och då är det tufft att jobba ute i solen.Ha det så skönt du kan med mycket vatten!

2011-06-29 @ 19:14:56
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Julia

Javisst är det welshar :) Marcus mamma har uppfödning i mindre skala!

2011-06-29 @ 21:56:00
URL: http://jeldh.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Julia: Härligt. Väl vald svärmor!

2011-06-30 @ 06:31:59
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0