Chateau skriver dagbok

Idag har matte hälsat på igen. Vissa vet inte när de har "outstayed their welcome". Det skulle vara kul att bara gå en hel helg och skrota i hagen, särskilt nu när jag har höhosta och varit ute hela natten. Hostmedicinen är visserligen god, så det finns ju alltid en framsida på saker och när vi varit ute ett tag har jag hostat ut allt hödamm, men just idag var det så skönt att hänga med Majan.























Men det är klart, matte brukar ha med sig godis.

















Skönt är det att bli av med allt kliande hår.


Jag blir lite trött.

Så här mycket hår blev det, fast matte var lat och tog bara det värsta, skönt ändå att bli av med det lilla.

Sedan var vi ute och rörde på oss, lite trött var jag men efter en stund, när jag hostat färdigt, var det rätt kul. Jag vill ju helst öva på piaff och sedan galoppfattning ur den, men matte ville absolut jobba med annat också. Okej då, tänkte jag, lite öppnor och slutor kan jag väl gå med på och lite övergångar i trav. men riktigt kul är det bara med piaff och galopp-YIHAA!


Sedan fixade matte mat åt mig och fyllde på med min goda hostmedicin och vitaminer nu när jag byter min snygga vinterpäls mot sommarkläder.  Mums tycker jag!



Tiilbaks till hagen:
Majan vill alltid stå i första ledet till allt godis fast det är jag som jobbat!


Kommentarer
Postat av: Johanna

SötChateau :)

2011-03-19 @ 14:38:49
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Chateau

Johanna: Tack! Matte säger också att jag är söt=)

2011-03-19 @ 15:44:42
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Lars

Chateau äter is glass ser det ut som, mums mums :)

Postat av: Alma-Lena

Fast egentligen gäspar hon när hon blir ompysslad och nästan somnar.

2011-03-19 @ 20:45:02
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Anders

Piaff är ett utgångsläge för många andra rörelser, som till exempel kapriol.



Kapriol, av italienskans capriola som betyder luftsprång eller bocksprång, har två betydelser:



Kapriol är en rörelse inom klassisk hästdressyr. Kapriol är det svåraste språnget i den så kallade högre skolan inom ridkonsten. Språnget inleds ur piaff, hästen stegras och bakbenen stöter ifrån, varvid hästen lyfts upp i luften. Vid dess högsta punkt (då kroppen är horisontell) görs en kraftig bakåtspark.

Inom danskonsten är kapriol ett språng, under vilket benen slås samman mot varandra. Även ett kraftfullt språng eller skutt i vissa danser från 1600- och 1700-talen.

2011-03-19 @ 20:47:27
Postat av: Alma-Lena

Anders: Jo, du har helt rätt, men dit kommer vi nog aldrig=) Fast nog blir det en hel del ofrivilliga(från min sida) kaprioler när vi är ute fina vårdagar. Chateau däremot är ibland mer i luften än på marken. Men som sagt, det är inte min avsikt.

2011-03-19 @ 22:44:36
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0