Kraftskapande ridkonst

Hurra, min lilla Chateau är så frisk nu och det blev ett ridpass ledigt för oss på Ewa-kursen i helgen*. Jag drog ju tillbak min anmälan när hon blev sjuk trodde aldrig hon skulle vara i form så snabbt igen. Men nu rider vi ett pass i alla fall. det ska bli så intressant, tyvärr har vi väl tappat en del, men Ewa har alltid någon ny infallsvinkel och kanske också något tips för hosthästar som tidvis måste ta cortison i resten av livet.



Så nu klättrar vi och styrketränar tllsammans jag och min ponny inför lördagens clinic. I morgon far vi till Ingelas ridbana och tränar lite med Inga. Vi gör som forna tiders överklassfamiljer som städade innan städhjälpen kom. Vi kör kurs med Inga innan kursen med Ewa.Det blir intensivt för både kropp och knopp men det fixar hon nu min lilla piggelin.

*tråkigt nog för att en annan welshponny blivit sjuk i fång. Jag som alltid brukar hävda att welshar är så friska och härdiga. Plötsligt avlöser de varandra i olika sjukdomar.

Kommentarer
Postat av: Lars

fin fin häst / skogs bild , fång fick jag slå upp så nu vet jag vad det är :) bra att Chateau blivit frisk !

Postat av: Alma-Lena

Jo det är så fint nu på våren, till och med ungtallarna är mer ljust gröna och friska än under vintern då grönskan är mörkare och liksom "dammig". Fång är en hemsk sjukdom som jag hoppas att hästar i min vård aldrig får. I allvarliga fall tapper hästen hovarna under hemska smärtor.

2011-05-27 @ 23:40:49
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0