En månad till julafton

Ingas nypyntade julrum är hur fint som helst; här hennes adventstall.


"En månad till julafton" så skrev en elev i sin loggbok idag. Och det är det ju. En månad har vi nu på oss att förbereda denna fest som kommer så lägligt i "midnatts mörka tid". En del känner stress, men jag gillar julstöket. Ända sedan jag bodde ihop med min pyssliga vän Å:et i "Ålengålåle" (vårt arbetsnamn när vi gör kreativa saker tillsammans) har jag älskat julen. Vi gjorde julprogram tillsammans för Radio Kiruna, som då antagligen var Sveriges bästa närradiokanal, inte bara på grund av oss-men "Jul-Jennys jakt" och alla juluppföljarna till det, var en starkt bidragande orsak kan jag säga helt ödmjukt.

Tyvärr kan jag inte lägga ut något program här, kanske går det i framtiden, men jag kan spela en av låtarna i programmet för er:



Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

Läs min NYA blogg om MIN ponny som jag äntligen har köpt efter att vart skötare på den i längre tid, det får du ju bara inte missa :D

www.dompe.blogg.se

2011-11-24 @ 22:36:43
URL: http://dompe.blogg.se/
Postat av: Lars

Låter helmysigt och verkligen fin musik, jag får mor + syster på besök på söndag 45 års dagen som ska firas med tårta och första advent är det också till på köpet. Ja tänk bara 4 veckor till jul säger nog bara swich så är vi där :)

Postat av: Alma-Lena

Lars: Jo, det är kul med jul både pga firningsämnet-Gud som blir människa av det sköraste slag-ett fattigt spädbarn av ett förföljt och udda folkslag-och på grund av all konst som den inspirerat och inspirerar till, både det folkliga som förakt och fullt kallas "pyssel" och den andra som "räknas"; till exempel julmusiken.

2011-11-25 @ 06:13:54
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0