Tråkiga-och glada nyheter om pastor Jean

Jean utvisades ur Sverige i förrgår tillsammans med två poliser som får en gratis utlandsresa med traktamente. Planet fick dock inte landningstillstånd i Kongo, där situationen är kaotisk just nu i valmånaden november. I Kairo fick planet vända. Detta är tredje försöket att utvisa Jean Kabuidibuidi; första gången fick planet inet landa i Kongo pga oroligheter. Andra gången vägrade piloten lyfta med Jean ombord. Tredje gången fick det alltså vända i Kairo. Någon mer än vi vill tydligen att Jean inte ska utvisas från sin familj till ett kaotiskt och livsfarligt Kongo. Men migrationsverket behöver nog påminnas om att vi inte glömt bort Jean.

Hur ska du engagera dig för att vara med och rädda livet på pastor Jean Kabuidibuidi?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ett förslag är att skriva till generaldirektören för Migrationsverket, Christina Werner och hon har epostadress [email protected]

Du kan formulera dig med egna ord eller t.ex. på följande sätt:

Till generaldirektör Christina Werner, Migrationsverket

Jag har tagit del av information om den kongolesiske pastorn
Jean Kabuidibuidis situation. Jag anser att det är orimligt och orättfärdigt
att han utvisas från Sverige till Kongo. På grund av de regimkritiska
predikningar han har hållit, som har fått en omfattande spridning genom
internet, är han i akut livsfara om han tvingas återvända till Kongo. Jag
kräver att Migrationsverket omprövar hans ärende och ger honom
uppehållstillstånd i Sverige. Det är nödvändigt att ta hänsyn till de personliga omständigheter som gäller i ett enskilt fall.

med vänliga hälsningar

Du skriver under med ditt namn, adress, epostadress och telefonnummer


Kommentarer
Postat av: Lars

Läste att Jean är i Åstorp nu ( 2 mil från mig) så det blir väl att plocka fram hästen och lansen då och storma förläggningen..



http://www.youtube.com/watch?v=pEXNKDVs8Sw



...skämtar ;)



Får väl börja med en skrivelse men befinner mig som sagt 2 mil från brodern så jag funderar vad jag kan göra för honom

Postat av: Alma-Lena

Lars: Vår gemensamma bloggvän Sofia har startat en röelse som firar andakt på lördag eftermiddag klockan 16.00 utanför flyktingförvar runt om i Sverige. Kolla hennes blogg för mer info!



Fast nog känner jag också för att rida till migrationsverket med Chateau och lansen i högsta hugg=)

2011-11-18 @ 06:39:24
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Lars

Tack Alma får läsa ifatt lite på Sofias blogg vad jag missat där, ja Chateau hade nog blivit en bra riddar häst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0