Bildbevis

Här bildbevis på två saker som jag gärna vill bevisa.

1) Spot Me, denna stolta modermärr som aldrig bryr sig speciellt om vad vi människor gör kom en dag fram till mig och hälsade, det har hon aldrig gjort förr. Vi har mest konfronterats kring att hon bossar runt med mitt föl som jag får ta i försvar mot hennes sura miner. Men se här-bildbevis på att hon nu hälsat på mig. Typiskt för mig var att jag inte hade godis med, men Spot Me verkar uppskatta bara lite kli under hakan som syns på hennes slutna ögon:



2. Jag håller inte bara på med små hästar, även om jag verkligen står för devisen att "det är inte storleken som räknas" och "en liten hinner mycket när en stor vänder sig om". Här finns bildbevis för det , Sultan är 180+ i mankhöjd:


Foto: Linn

Kommentarer
Postat av: Johanna

vilken gigant!

2012-04-16 @ 14:12:53
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Jo, det är lite annat än de hästar som oftast är med på våra kurser=)Men han skulle må bra av kraftskapande ridkonst, jag jobbar på det.

2012-04-16 @ 15:16:45
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Madde

Men Wow vilken jättehäst!! Vacker men Stooor!

2012-04-16 @ 22:06:06
URL: http://maddealmkvist.blogg.se/
Postat av: ulla fredriksson

Ja,stort kan också vara vackert.Du är verkligen ute mycket och hästarna verkar också må bra trots att kylan ännu är märkbar.Ha det så gott.

2012-04-17 @ 05:51:59
URL: http://www.textilejoy.blogspot.com
Postat av: Anonym

Madde: Japp, stor och maffig-något mindre än Janne;-)



Ulla: Ja, när man har så stora vänner får man vara utomhus mycket. Ett litet hus vid skogens slut blir alldeles för trångt. Hoppas vi ses snart!

2012-04-17 @ 10:28:22
Postat av: Johanna

Åh min förra häst, älskade Sultan! Sålde honom till Madde förra hösten :) Hur är du i kontakt med honom? Intressant blogg, mot slutet red jag mer akademiskt/western med honom. Tränade mycket på marken osv, lärde honom bla spansk skritt, dock sitter det kanske inte i ännu idag. Mvh Johanna

2012-05-08 @ 11:29:32
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Vad kul det är med bloggen, plötsligt kommer man i kontakt med folk som man annars aldrig stött på.

Sultan står i Jukkasjärvi numera där jag är ifrån och jag har kompisar där. Mitt föl är fött där och bor också där just nu. Därför hjälper jag till med utfodringar, att ta ut hästar i hagen och liknande när jag är där.



Sultan rids för westerntränaren Lasse Lindvall då och då, så han har nog inte glömt allt.

2012-05-08 @ 12:25:41
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för ditt svar :) åh va roligt att höra! Jag vet att Madde tränade lite western och hade planer att fortsätta med det med Sultan. Hon hade samma värderingar som mig gällande hästar, därför jag sålde honom till henne :) så roligt att se honom här oxå, han är en riktig "eye-catcher", följer ju honom och Maddes framgångar på fb mycket :) mvh

2012-05-08 @ 15:32:52
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Ja, han är stilig och dessutom vänlig men med en del krut i=)

2012-05-09 @ 14:25:47
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0