Lek med ditt föl



När jag är med Smilla leker vi och tränar olika trick. Rygga, kom,  buga* och följa John kan hon redan. Vi jobbar på yoga, för det är jättesvårt att förstå för lilla Smilla.  Att pyssla med hennes bakhovar i hagen är bra, för det är lite konstigt när jag och hovslagaren Kärstin ska lyfta dem och i hagen har hon gott om plats att fly om det blir för läskigt. Fast flyr gör hon aldrig så det är tydligen inte så hemskt att leka med matte. Jag tar många sådana korta lekstunder varje gång jag är hos henne. 5-15 minuter räcker för ett litet föl.

*På Smillas egen nivå, jag begär förstås inte samma slags djupa hovbugning som Chateau kan göra nu efter 15 års träning.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Han var vit ända tills idag ;)

2012-04-10 @ 23:08:23
URL: http://jezzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0