Utmanad av Walkyria

Jag fick en svår men rolig utmaning av Walkyria, se här vilka rigorösa regler:

*Varje taggad person ska svara på 11 frågor.
*Sen välja 11 nya personer som ska svara
*Skapa 11 nya frågor till de nyutvalda personerna
*Gå till deras blogg & berätta om utmaningen
*Du får inte tagga den person som skickade utmaningen till dig

1. Har du några andra intressen än hästar?
Mängder; historia, musik, konst, teologi, litteratur, naturvetenskap, friluftsliv, djur och natur, språk- även så kallade "döda" språk, film, dans, konståkning, hantverk, filosofi, astronomi...ja ni förstår varför barockens mångsidiga brokighet passar mig.

2. Om du fick välja vem som helst i hela världen att träna för, levande eller död, vem skulle det då vara?
Jag är ju frankofil och ridgalen så får man nu drömma fritt blir de förstås François Robichon de la Guérinière, men jag nöjer mig inte med det, jag skulle också vilja träna för Diana Rodin.

3. Varför skulle du vilja träna för henne/honom?
François Robichon de la Guérinière, för att få se om han är lika bra i praktiken som i teorin och jag är förstås övertygad om att jag skulle lära mig mycket av honom både franska ridtermer och själva ridningen. Diana Rodin skulle få lära mig hur hon jobbar med frihetsdressyr av unghästar så jag och Smilla har att jobba med innan hon kan köras in. Jag skulle också få inpsiration till att gå vidare med frihetsdressyr med gamla Chateau, tror jag.

4. Vilken är din favorithästras?
Welsh alla sektioner för de är så vackra, arbetsvilliga, mångsidiga, rörliga och personliga.


Drömhästen Chateau, welsh sektion B

5. Beskriv din drömhäst?
Jag har ju berättat här om mina drömhästar så det blir bara en beskrivning av Chateau och Smilla och det är ju bara att titta runt på denna blogg så vet ni hur de är.


Drömhäst 2 Miss Smilla welsh/arab/PRE

6. Hur många par ridbyxor äger du?
Två.

7. Om du fick förändra vad som helst inom hästvärlden idag, vad skulle du då förändra?
Den intoleranta stämning som ofta råder mellan olika discipliner, tvärsäkerheten som skapar onödiga konflikter mellan oss som samlas kring hästen. Tävling med hästar som urartar och blir djurplågeri. NH så den blir mindre elak och i stället tar tillvara på det bra-och slutar dissa folk som ger sin häst en morot då och då, till och med från handen.

8. Om du tänker dig all hästkunskap som du idag besitter, och vi säger att du skulle få minnesförlust & bara fick behålla en kunskap, vilken kunskap skulle du då behålla?
Att jag känner igen Chateau så fick hon lära mig allt igen.

9. Varför får hästar dig att må bra?
Med hästen får man en så stor och nära kontaktyta med djur och natur.

10. Berätta en hemlighet om dig och hästar som ingen annan vet?
Ingen annan är att överdriva, men inte så många vet att jag skrev min första publicerade text som tioåring, den handlade om dartmooorponnyn och dess spännande historia. Mamma sparade tidningen, Hästkamrater, hon var jättestolt. Jag fick till och med ett litet "honorar" typ 50 kronor=)

11. Om du blev tokallergisk mot hästar, vad skulle du då fylla dina dagar med?
Förutom att ägna mig åt att hitta någon bot för allergin , se fråga 1.

Nu ska jag alltså klura ut 11 frågor till linnenjohanna, linnypigg, hannafélice, bråddjup, textilejoy, spår i snön, En blogg-helt enkelt, höstmörker, Kaptenen på Hundstund, andraget och Julia Eldh. Det går på temat "om du vore"
  1. Vilken historisk epok skulle du vilja leva i utom vår egen?
  2. Vilken historisk epok skulle du absolut inte vilja leva i, du får även ta med vår tid.
  3. Vilken bok skulle du vilja vara med i?
  4. Vilken person skulle du då vara i den boken?
  5. Vilket ämne i skolan önskar du att du hade lagt mer krut på?
  6. Om du fick fråga Charles Darwin, Moder Teresa och Maria från Magdala en fråga, men samma till dem alla, vad skulle det vara?
  7. Vad tycker du är den viktigaste åtgärden som vi borde göra för att rädda vår planet från klimatkatastrof?
  8. Vilken musik skulle du inte klara dig utan?
  9. Om du vore ett djur, vilket skulle du då vara (Kapten får förstås berätta vilken slags männsika han hade varit).
  10. Varför just det djuret?
  11. Berätta om ett djur som lärt dig något viktigt.

Fråga dem om vad som helst!

 


Kommentarer
Postat av: h-f

Jag ska svara på denna utmaning vid tillfälle ^^

2012-04-28 @ 09:47:21
URL: http://hundstund.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Har påbörjat ett svar. Kommer på en blogg nära dig vilket år som helst.

2012-04-28 @ 15:13:43
URL: http://braddjup.blogg.se/
Postat av: Alma_lemna

Bråddjup och h-f: Det ser jag fram emot. Knepigt att hitta 11 frågor som passar er båda!

2012-05-02 @ 13:30:56
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0