Kvällsträning

På helgerna kan man jobba med Smilla i dagsljus men när jag kommer hem vid 17.30 är det alltid helt mörkt så här års. Först värmer vi upp med lite trickträning med Chateau då blir Smillla sugen på att vara med och så trickar vi lite också. Idag ställde Elis upp som fotograf för att dokumentera våra lekar. Det är nu inte så lätt att fota i blindo ut i mörkret när ett av fotoobjekten har pannlampa. Så här ser det i alla fall ut genom kameralinsen i blixtskenet när vi jobbar jag och Smillisen:
 
Först övar vi på att Smilla ska ledas med grimskaft, backa och gå ifrån tryck eller till slut bara när jag pekar på hennes bakdel. Sedan tar jag bort grimskaftet och så tränar vi på "följa matte"
över stock och sten. Väldigt tydliga och instruktiva bilder, som ni ser=) Bara hem och göra likadant!
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0