En underbar fettisdag och "mitt livs bästa dag" på Askonsdag

Kapten och Chateau trivs i motvind

Hanna-Félice och Kapten firade fettisdag med oss och följde med till stallet. Solsken byttes raskt i blötsnö och blåst, ja det rådde rena fjällvädret igår med tvära kast.

Plötsligt viindstilla, tätt snöfall.

Tyvärr ingen bild från ridskolan, det hinner bli helt svart när den börjar-än så länge.

På fettisdag ska man göra utflykt. När min mamma gick i skolan var det skidutflykt med skolan. Så är det inte alltid längre, men utomhus var vi. Askonsdag var det tyst och lugnt i huset när vi kom hem från Shettis-ridskolan. Storebror red alldeles själv en bana med koner och bommar och mycket trav. "Det här var mitt livs bästa dag" tyckte han efteråt. Lillebror var också nöjd och de ringde redan från bilen och berättade allt om denna dag för storasyster och pappa. Det är lika omtumlande att lyckas med ridningen för liten som för stor.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ridskolan?

2012-02-23 @ 08:09:56
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Ja de var mäkta stolta båda två. Med all rätt.

2012-02-23 @ 08:19:06
Postat av: Anonym

Johanna: Jo, sönerna är lite för små än för att sitta upp på Chateau utan hjälp så de går på Shettis-ridskola i Månsbyn en gång i veckan för att få känna sig mer fria från mina moderliga omsorger. Sedan är det ju alltid bra att lära sig rida andra hästar än vår egen lättridna ponny.



Bråddjup: De pratar fortfarande om sina triumfer i går.

2012-02-23 @ 13:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0