Att älska fler än en

 
Chateau och jag har känt varandra så länge och vi känner en stark samhörighet. Så fort jag komer till hagen kommer hon till mig och är hon långt bort hör jag hennes hovar dundra i en glad galopp när jag ropar hennes namn. Att rida henne är som en övning i telepati och hon är likadan i alla hantering.
 
Jag älskar verkligen henne och hon tycker om mig så som hästar tycker om sina människor. Så när Smilla flyttade hem var jag lite osäker, tänk om jag inte skulle kunna älska henne så som jag älskar Chateau? Skulle jag omedvetet behandla Smilla sämre eller ge henne för lite uppmärksamhet? 
 
Likadant tänkte jag om Elva. Skulle jag kunna bli den matte hon behöver, den matten som älskar henne som hon är värd eller skulle jag inte få plats med en till hund i mitt hjärta, Kapten är ju så speciell?
 
Alla förstår ju att det går alldeles utmärkt att älska både Smilla och Elva och med hjärnan visste jag det också förut, ändå fanns frågan där-men inte nu längre Återigen har jag fått lära mig att  kärlek inte räknar med division utan multiplikation. 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

:)

2012-07-10 @ 07:04:45
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0