Rymmare

Två små rymmare har jag fått in i familjen; Smilla och Elva. Två exempel i raden rymningar:
När vi en morgon åt frukost i godan ro på hospice, kom Elva in genom dörren. Hon hade hoppat ut från detta fönster utan att så smycket som rubba blommorna i det och hon hittade oss direkt:
 
Smilla nöjde sig inte alls med sin frodiga hage, nej hon knallade ut till grannen som hade gräsmatta tills jag fick köpa aggregat och göra stängslet strömförande:
Jag satte undertråd också mot den mest lockande gräsmattan. Nu med ström och större hage håller hon sig inne.
 

Kommentarer
Postat av: Lars

bus djur ;)

Förra året så var susanns hund med ibland på arbetet när han var valp och svår att lämna hemma , arbetskollegan som sitter mitt över fikabordet gick för att prata med sin man som ringde på mobilen och valpen teo spanade in att hon lämnade 3 leverpastej mackor på bordet (mums mums). jag kastade mig raklång och fick tag i jycken men se dom mackorna svalde teo med blixtens hastighet.med eller utan ömans ätticksgurka spelade mindre roll (ansåg Teo).

2012-06-27 @ 22:04:33
Postat av: Alma-Lena

Lars: Ja, små djurungar är så fulla av bus och av liv, man kan bara bli glad av dem=)

2012-06-28 @ 19:49:41
URL: http://barockbloggen.blogg.se
Postat av: Lars

exakt :)

2012-06-28 @ 21:03:25
Postat av: ulla fredriksson

Skickar en hälsning från ett hus fyllt av glädje och lite eftertänksamhet.Båda killarna är hemma ,ja magnus är ,"på blixtvisit#, till Umeå.Måtte körandet gå bra.Nå med barn är det både glädje och oro.Jag ser att någon nära och kär har lämnat detta jordeliv och att livet liksom aldrig blir detsamma för dig.Även fortsättningsvis verkar djuren fylla ert liv.Så skönt för djuren både förstår,glädjer och tröstar.
Ni må ha det alla så bra och en extra kram till dig.

Svar: Vad mysigt du har det med alla på plats hemma! Hoppas vi kan ses snart, jag jobbar på Kvarngården i morgon och på onsdag t ex.
barockbloggen.blogg.se

2012-07-05 @ 21:04:22
URL: http://www.textilejoy.blogspot.com
Postat av: ulla fredriksson

Är ganska mycket taxi fram t o m 17 juli men sedan försöker vi att hitta någon lämplig tid och plats.Ha det så bra.

Svar: Okej, det blir bra. Kör försiktigt!
barockbloggen.blogg.se

2012-07-09 @ 20:50:12
URL: http://www.textilejoy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0