Smilla har kommit hem II



Nu är hon hemma! Så här glad blir matte då.


Show blir det inte när dessa hästar släpps i hage, de sticker ner huvudet och betar.

Chateau älskar maskrosor och leder lilla Smilla till de bästa platserna.

Mot natten blir det fullt av mygg och Chateau vet hur bra myggsprej är.

Smilla är ännu inte övertygad om nyttan med sprej, men förhoppningsvis märker hon hur skönt det är när myggsvärmarna som mumsade på henne igår dör av duschen som hon ogillar.

Trots att jag kom med den hemska sprejen och höll fast henne tills hon blivit sprejad, följer hon förtröstansfullt efter mig. Måtte jag motsvara hennes förtroende-so help me God!




Kommentarer
Postat av: Lars

Hoppas inte ni har sådana där hiskeliga hästflugor i norrland dom bits så man vet inte var man ska bli av (har sådana odjur på kyrkogården som ligger nära vatten och hästhagar)



Annars ser det ju mumsigt ut där i hagen även om maskrosor inte är min favorit rätt ;)

2012-06-15 @ 17:11:57
Postat av: Alma-Lena

Lars: Tyvärr finns det en hel del flygfän här, men bromsarna har inte kommit än. De kräver mycket mer värme än vi har haft hittills.



Maskrosor är en normal salladsingrediens i Frankrike och Italien och de har en leverenande verkan.

2012-06-15 @ 20:51:55
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Lars

Ser man på det visste jag inte om maskrosor, när du nu säger det kommer jag att tänka på min hund jag hade för många år sedan som var heltokig i dom gula utslagna maskros blommorna hon mumsa upp dom så fort dom slagit ut hemma på tomten, måste varit gott :)bra ogräsbekämpning ochså :)

2012-06-16 @ 09:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0