Barocka företeelser-rasister i cyberrymden


Vänstertomte i skogen aka Barock-Olga/Alma-Lena, notera de röda tomtekläderna

Lilla Barockbloggen, med högst 100 kloka, vänliga och intelligenta följare om dagen, har fått obehaglig påhälsning från en anonym människa som av allt att döma hänger på rasistiska bloggar där man på lösa grunder anklagar mig för att sprida obekräftade rykten om pastor Jean. På bloggen ifråga kallas Barock-Olga ,och andra som gör som jag, "vänstertomtar" och alla som tror på källor i Kongo anses naiva.

Om vi säger så här: jag är hellre naiv än tar i dessa desperat oinformerade rasister och främlingsfientliga åsikter med tång. Jag är stolt över mycket i Sverige men hur vi behandlar människor i nöd kan vi inte alltid vara stolta över. Jag tror på demokrati och därför tror jag att det gör skillnad att göra som jag gör-ta reda på så mycket fakta, så nära källan som jag kan-i Kongo har jag fördelen av att jag kan franska- inte lita på ryktesspridning på lösan grund och sedan informera andra om det jag vet.

Därför startade jag tillsammans med Sofia Lilly Jönsson Öppet landskap och där skrev jag detta inlägg för några dagar sedan. Helt ovetande om de tokiga rasister som sprider lögner på nätet. Men det passade kusligt mycket in på vad som skulle komma visade det sig.

När jag skriver debattartiklar, engagerar mig för människor i nöd och översätter dokument händer det att även denna lilla tant i ett hus vid skogens slut blir utsatt för tokiga påhopp. Här på bloggen brukar jag slippa, men någon från rasistnätverket jag nämnde har googlat allt som har med Jean att göra och hittat hit. Detta inlägg skriver jag för att mina riktiga följare ska veta vad som är på G där ute i rymden och kolla länkarna jag ger så får ni ännu mer information. Josefin Arenius har haft mycket kontakt direkt med Kongo
Jonas Bergström som hängts ut personligen med namn och bild på nämnda rasisthemsida.
Sofias inlägg på Öppet landskap.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är inte så insatt i western så jag vet egentligen inte vad det är dom ska lära ut....hade han lärt ut en annan sorts ridning (ex kraftskapande så hade han nog varit en bra instruktör eftersom han var pedagogisk och lugn) men hårda skänklar, sporrar (stjärn), skarpa bett som inte används med varsamhet gav mig ont i magen & perspektiv på min egen ridning (som är oerhört mjuk jämnfört med deras).



Hur de kan lägga sig och sova med gott samvete förstår jag inte...



Kommentarer som: "Han tar inte skänklarna kan du lära mig rida med sporrar?"

2012-03-04 @ 08:05:19
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Det låter förfärligt! Tur att du var där och kan varna andra!



Jag har aldrig fastnat för western. Jag har inte sett sporrar och sådant, men vissa metoders om är ägnade att ta viljan och personligheten från hästen avskyr jag. Däremot ser jag att Lasse Lindvall rider väldigt mjukt-så det finns väl olika sorter förstås.

2012-03-04 @ 08:24:49
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Maria

Svar till Johanna



De sover nog precis som du. Alla är saliga i sin tro!



2012-03-04 @ 11:11:45
Postat av: Johanna

Maria: Det har du rätt i, jag antar att jag bara blev chockad, det var inte alls vad jag hade väntat mig...

2012-03-05 @ 11:46:25
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0