Äventyrligt hästliv -nu något säkrare

De fick också ny höbal och var ju förstås särskilt glada för det.
 
Igår fick Chateau vinterskor och Smilla verkades av hovslagaren Lasse för första gången i sitt lilla liv och det gick alldeles lugnt till. Flera gånger hade vi bestämt tider när han skulle komma så jag hade kunnat vara med, men det hände alltid något som exempelvis bilhaverier så han inte kunde komma då.
 
Igår var jag på jobbet när han kom men trodde att jag kanske ändå skulle hinna om jag smet tdigare, men han sa att det inte behövdes för allt gick så bra och det gjorde det. Snabbt och lugnt som ingenting blev båda hästarna pedikyrerade.
 
Nu får jag rida igen denna snorhala höst. Utan skor har det gått att rida någon enstaka dag, men oftast har det varit för halt för att rida obroddad häst denna november med omväxlande kallgrader och regn på is som resultat.
 
Is; vackert men uselt ridunderlag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan köpa barfotaboots som man broddar, fungerar superbra på hala underlag för barfotahästar.

Svar: Har du använt sådana? Är de bra? Har faktiskt inte hunnit tänka på det denna upptagna hösttermin. Tack för tips!
barockbloggen.blogg.se

2012-11-24 @ 15:06:40
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: ulla

Skönt att det köpte sig.Skön söndag.

Svar: Det har varit en bra dag trots vädret, har till och med hunnit med att rida nyskodda Chateau. Hoppas du också haft det bra!
barockbloggen.blogg.se

2012-11-25 @ 08:43:45
URL: http://www.textilejoy.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0