Godis eller inte godis

Godis som belöning till hästar diskuteras i oändliga trådar på hästforumen. Jag är ju ingen fundamentalist i några frågor och som med allt annat behöver man vara förnuftig. Maddes Janne kan man inte mata med morötter och då respeketerar jag förstås det. Mina djur får däremot godis ofta. men Smilla har viss ransonering. Hon får massor med morätter när hon gör något nytt och svårt, men när hon lärt sig en sak, slösar jag inte med det eftersom hon då letar godis och blir trist närgången.
Svanskappa på= morotsslantar
 
Trick hon redan kan= inget godis bara massor med beröm
 
Här delar jag länken om forskningen som stöder min teori att godis är det bästa sättet att lära hästar saker, Tack Johanna!

Kommentarer
Postat av: Alma-Lena

JOhanna: Tack för forskningsresultat som helt stöder min tes: godis är bästa belöningen=) Det är så märkligt att de som tror på negativ förstärkning framhåller sig själv som de bästa djurmänniskorna.

2013-03-15 @ 10:28:10
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0