Markarbete

Smilla jobbas ju som bekant mest från marken. Longeringen är en utmaning, men att gå bredvid och ledas i allehanda övningar som jag hämtat mycket inspiration till från Linda Tellington-Jones T-team är hon van vid och nu börjar vi höja ribban med lite "dansövningar" där vi följer varandra när det går som bäst.
 
 
Här har Smilla fokus på kompisarna i hagen men hon väljer att följa mig, jag har ju morötter och så gillar hon att göra något annat. Hon behöver hjärngympa annars hittar hon på hyss som mestadels består i att rymma från hagen hem till gården.
 
 
 
 
Här har hon flyttat fokus och vi går i samma takt. Det är inte drömscenariot att gå och jobba på en väg så här, men det är faktiskt väldigt bra. Skramlande fordon stör inte Smilla det minsta längre.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att det går framåt med ungdomen :)

2014-08-23 @ 16:20:33
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Jodå, både du och jag börjar få fason på småflickorna!

2014-08-24 @ 18:12:42
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0