Toppform-nästan

Chateau har sällan varit i så god form i december/januari som i år tack vare snälle grannen som plogar ridvägen i skogen. När resten av världen dränktes i meterdjupa drivor av blötsnö på julaftonskvällen gick han ut och plogade bort denna vederstygglighet så vi har haft sammanlagt två dagar med omöjligt ridföre. Jag har hunnit rida två gånger om dagen först en konditionsbyggande skrittur med Smilla och på eftermiddagen en mer styrketräningsbetonad tur med Smilla i stallet då hon får extramat som hon behöver och Chateau mer motion som hon behöver.
 
 
Just denna dag var det kring noll och ridhjälmen som legat ute på bron var plaskvåt av luftfuktigheten, galen vinter. Nu är det plötsligt minus 25 allt fruset i smama skick som det var när det plötsligt blev kallt. Det är som på Törnrosas borggård tyvärr frös också hönäten. Har fått tina och torka i tvättstugan efter att de hackats lös med jordspade. Men denna dags ljumma väder gjorde att jag fick med mig godsägare Bråddjup som fotograf.
 
 
 
 
 
Jag gillar att alla bilder från denna ridtur visar Chateau med full uppmärksamhet mot mig. Hela tiden lyssnar hon på mig. Jag blir så där lycksdrabbad när jag ser detta. Det är härligt med en gammal häst. Vi känner varandra så väl att rida är telaptiskt med en sådan lång vänskap att luta sig mot.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0