Haghäng


Som jag skrivit tidigare är det så mysigt att ha hästarna hemma så vi umgås med dem i vardagen. Nu har deras vinterhage varit vårt hängställe utomhus, vi eldar ris från sommarens skogsröjning och det blir naturligt att samlas kring härden både för oss som bor här och våra besökande.
 
Vi blir en naturlig del av hästflocken och hästarna blir en naturlig del av familjen. Många undrar hur jag hinner och orkar med hästarna i vardagen som är ganska pressad, men det är som att undra över hur jag hinner med mamma eller orkar med barnen, de är min familj. Utan dem vore mitt liv fattigare och de som känner mig väl vet att inget får mig så glad och pigg som en stunds samvaro med mina hästar.
 
Nu när vinterhagen är på plats är hela familjen likadan, speciellt Herr Bråddjup tar varje tillfälle i akt att elda en stund och promenera med hästarna, Smilla hänger med oss när vi pysslar i hagen som en trogen hund.
Smilla vill förstås vara med och pussas.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Att ha hästarna hemma är livskvalite.

2014-11-01 @ 07:52:37
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Ja, nu kan jag verkligen inte tänka mig något annat. Så här ska det vara.

2014-11-01 @ 10:21:32
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0