No Man Is an Island

No man is an island,
Entire of itself,
Every man is a piece of the continent,
A part of the main.
If a clod be washed away by the sea,
Europe is the less.
As well as if a promontory were.
As well as if a manor of thy friend's
Or of thine own were:
Any man's death diminishes me,
Because I am involved in mankind,
And therefore never send to know for whom the bell tolls;
It tolls for thee.
 
Mer John Donne om hur vi hör ihop med varandra som svar till era fina bidrag. Lars och Klaus. Mer och mer blir det tydlgt för mig att bloggen är något vi gör tillsammans, ni som läser och kommenterar både här och på annan plats, och jag. Det är en stor glädje för mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars

Tack Alma :) bra illustration med nasse och puh , det slog mig att makt söndrar medans kärlek binder ihop och helar.

Svar: Precis så är det! Herren Kärlek är ju också den som helar våra sår i sina.
barockbloggen.blogg.se

2015-02-01 @ 18:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0