Lilla gumman

Pippi Långstrump har en häst, Lilla gubben, han bor på hennes veranda. Smilla vill inte vara sämre och mötte mig ute på bron i morse, som så många gånger förr. Det myckna snöandet har gjort att stängslet som vajade så högt och stolt för en månad sedan nu bara är att kliva över för långbenta hästar och då är Smillas vana att knacka på dörren.
 
Härligt med en häst som vill vara med sin matte och härligt med en häst som får en att känna sig som världens starkaste flicka. First Aid Kit sjunger:" I'll be your Emmy-Lou, I'll be your June and you'll be my Johnny and my Graham too.". Till Smilla kan jag sjunga: " Jag blir din Pippi och du blir min Lilla gumman".
 
Smilla vill bo på bron och hälsar mig godmorgon, jag hade turligt nog kameran i närheten i morse. Jo, hon har reflexgrimma på sig eftersom hon tycker att staketet är rent symboliskt och när det passar kliver hon ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0