Tillfälligt avbrott

Fån den 22 december har vi varit utan telefon , internet och vid dåligt väder (dvs OFTA denna jul) ingen TV. Mysig julkänsla. Men igår kom en tekniker och satte tillbaks kabeln som hade rasat ner av istyngden och blåsten. Att jag överhuvudtaget visste att kabeln blåst ner berodde på min kloka katt Modesty. En kväll kom hon och var så enträgen om att visa mig något. Jag blev rädd, trodde det var någon av de andra katterna som var sjuk eller låg död. Men det var telefonkabeln under snön hon visade mig. Vi ringde från mamma till Telia och nu äntligen kom en tekniker. Fast egentligen var det rätt skönt att vara lite lagom avstängda från allt brus i världen. Men nu är det skönt att skriva lite om det som varit under julen och skryta om min kloka katt.
 
Modesty visar vägen
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars

Smart kisse :)ja djuren har skarpa sinnen många gånger bättre än människors, såg på discovery channel för något år sedan att hundens super luktsinne även kan upptäcka cancer så nu är man i färd med att träna sådana hundar. En irisk munk på 800-talet som diktade om sin katt (pangur ban = den vite springaren) kan jag bjuda på:

http://www.youtube.com/watch?v=o4rtzdQ1eKE

2014-01-06 @ 01:42:56
Postat av: Alma-Lena

Lars: Ja den här julen har djuren verkligen kommunicerat för fullt. Hundar och cancer märkte vi av när vännen gick bort som en gång var Elvas matte. Elva gillade inte hennes nya lukt medan Kapten direkt förstod att hon var sjuk och vek inte från hennes sida under hela tiden vi var hos henne på hospicet fast han aldrig träffat henne förut när hon var frisk.

2014-01-07 @ 19:59:14
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0