Unghäst

Ett superbra tips fick jag av hästkompisen Carina, att göra en reflexväst med texten unghäst på att bäras när man är ute med henne i trafiken. Här i byn är folk underbart hänsynsfulla mot ryttare men det skadar ju inte att påminna om att den här hästen inte är så van vid fordon som sveper förbi på någon meters avstånd. Så här ser min väst ut, den måste alltså inte vara snygg för att fungera:
 
Det står alltså unghäst, inte ungväst på den. Bra att ha när man stöter på folk som inte ser att hästen är ovan vid trafik och plötsligt uppdykande människor, hundar etc.
 
En dikt som Klaus postade får uppdatera denna post  eftersom den stämmer på Smilla in i minsta detalj:
En unghäst
med mycket schwung häst
Är ingen gunghäst
och ingen tung häst
Med fint ursprung häst
En riktig Kung häst
Man må lovsjung' häst
 

Kommentarer
Postat av: klaus

Dagens dikt...eh..

En unghäst
med mycket schwung häst
Är ingen gunghäst
och ingen tung häst
Med fint ursprung häst
En riktig Kung häst
Man må lovsjung' häst

Svar: Underbar, dagens dikt! Den får uppdatera denna bloggpost!
barockbloggen.blogg.se

2015-03-09 @ 23:17:41
Postat av: Emma-Li Eriksson

När jag sover över hos dig ksn du väcka mig tidigt då kan du visa kanske hur man tar hand om en häst på riktigt istället för att bara fixa hästen när nån ska rida för det kan jag, tror Jag iallafall :) Mvh Emma-Li

Svar: Så klart vill jag göra det! Jag vill ju helst att du följer med till stallet på morgonen men du brukar ju vara så trött. Det blir nog lättare att vakna nu när det är ljusare på morgonen.
barockbloggen.blogg.se

2015-03-11 @ 22:45:18
URL: http://ridinglife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0