Del 1: Nu är det inte mycket kvar, Adam. Mot Betlehem!


Fyra ljus tändes i söndags det betyder att julen verkligen står för dörren.

Kyrkoårets första månad är fylld av dramatik och drastiska vändningar. Detta sätt att repetera och dramatisera den stora berättelsen om hur Gud blir människa varje år är inte bara pedagogiskt utmärkt utan tillfredsställer också vårt behov av kreativitet och äventyr under en tid när vi som bor i Skábma/Kaamos-landet bäst behöver det.

Ändå är det så att de flesta som firar jul bor i varma länder kring ekvatorn, där ljuset är lika fördelat året runt och de gör det med lika stor entusiasm som vi. Det finns något mer i julens budskap som drar människor till sig än längtan efter ljus och gemenskap. Men kreativiteten är densamma. Se här hur man firar jul i värmen.



Les Prêtres - Il est né le Divin Enfant by umusic

Kommentarer
Postat av: Lars

Gudomligt kul som bara barn förmår se det :)

Postat av: ulla fredriksson

önskar er en fridfull jul från mig och min familj.Hösten har gått alltför fort och för en åldrig student har tiden rusat iväg.Nästan allt är avklarat

gällsnde mina kurser och nu ser jag fram emot lite samvaro med familjen och kanske lite tid för egna intressen.Morgondagen önskar jag skall vara ljus och lite kallare så den riktiga julkänslan infinner sig

Kramar till hela familjen.

2011-12-23 @ 16:27:51
URL: http://www.textilejoy.blogspot.com
Postat av: Johanna

God jul

2011-12-23 @ 17:32:29
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Härlig film. Och sång. Och bloggerska.

2011-12-23 @ 23:30:02
URL: http://braddjup.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Kära vänner, skrev detta redan igår, men det tål (och måste tydligen) upprepas:



Lars: Ja, barnet hyllas av barnen-det gillar jag. Julens storhet är att det är de små som vet och vinner i längden.



Ulla: Tack för julhälsningen! Hoppas vi kan ses snart när våra pluggdagar nu är över.



Johanna: Jag önskar dig en jul där det blir så bra det bara går under rådande omständigheter.Sorgen och glädjen vandrar ofta tillsammans, speciellt i juletid.



Bråddjup: TACK!Denna sång är den franskspråkiga världens svar på Nu tändas tusen juleljus, alla kan den i alla åldrar. Sådana sånger tillhör de bästa.



Tack alla! Ha en fortsatt god jul och ett underbart 2012!

2012-01-02 @ 08:59:58
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0