Ett riktigt hästjobb

Vilken turtant jag är!

Helt plötsligt har jag haft ett riktigt hästjobb hela veckan-många långa dagar men så roligt jobbet kan vara när det blir ett riktigt hästjobb. På måndag var det dressyrkörning i Storsien och i går var det två andra av mina elever som anordnade hästshow på Holmen som projekt, tyvärr var det lite mörkt i ridhuset så bilderna är oskarpa, men ni får i alla fall en liten aning om mitt hästjobb denna vecka:



Först ut var Maria Eriksson ägare och primus motor på Holmens ridcentrum. Hon inledde med ette dressyrprogram:



Sedan visade SMR2 en lustig teaterpjäs om en dag på ridskolan:





Lasse Lindvall tog publiken med storm med sin show full av charm och humor-en superduktig Kasper fulländade stjärnglansen:





Sedan lite frihetsdressyr:


Unga fröken Hedman och hennes vackra bork har en fin relation det märktes.



SMRare gör sig redo för maseradhoppningen. Tyvärr gick det för fort för att kameran skulle kunna ta annat än suddigt blurr av själva hoppningen. men  ni kan nog gissa temat även om ni bara ser denna bild.



Maria Eriksson är också en riktig showstjärna som här bjöd på sig själv genom att ta en clinic för Lasse och rida western för första gången i sitt liv inför publik.



SMR3 avslutade med en välrepeterad kadrilj. Tänka att jag alltid måste vara så stolt över denna klass!


Kommentarer
Postat av: Julia

Verkar ha varit en riktigt rolig dag! :D



Det kommer verkligen bli svårt och trist att lämna Hövringen bakom sig, det kommer alltid ligga mig väldigt varmt om hjärtat. Men man kan ju alltid komma tillbaka :)

2011-05-06 @ 23:48:59
URL: http://jeldh.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Julia: Ja, det var det verkligen, hela veckan med flickornas fina projektrapporter om diverse "hästligheter" har varit en fröjd!



Jo, Hövringen finns väl kvar ett tag till och som jag skrev; du bär dessa erfarenheter med dig vart du än kommer sedan.

2011-05-06 @ 23:55:46
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter som en supderdag!

2011-05-07 @ 16:18:16
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Jo, det är kul att vara lärare för så begåvade flickor som sysslar med mitt största intresse.

2011-05-07 @ 16:22:51
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0