Hästlivet i novembermörkret

Man kan tro att jag aldrig ser min häst nuförtiden. Det är nästan sant för efter vintertidens inträdande ser jag henne på ett dunkelt sätt, inte som i en spegel utan som i en mörk skog, eftersom det alltid är mörkt när jag kommer från jobbet och barnhämtning. Hon blir alltid glad när jag kommer och på gnäggningen hör jag att hon är där. Men bloggtystnaden om min kära lilla ponny har mest med avsaknaden av bilder att göra. Så här blir de i mörkret:

Blixt behövs och då blinkar hon förstås, min söta tjej.


Månskensritter är underbara, men tyvärr är det svårt att fota just då för det är lite väl klumpigt med ridvantarna som nu behövs för att inte förfrysa sig.

Helgerna kan man dock hinna med att rida i dagsljus en liten stund mitt på dagen, här är det den kära Madde som håller på att lära sig grunderna i kraftskapande ridkonst. Hon har aldrig ridit akademiskt förut, men börjar redan få kläm på hur lite som behövs för att rida på detta sätt:


Alla bilder blir ruggigt suddiga i det knappa ljuset även om detta är mitt på dagen.


Här en länk till Walkyrias fina blogg där du finner många bra hässtips.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Söt Chateau :)

Jag saknar ljuset...

2011-11-18 @ 07:48:21
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna. Jo, det gör jag också, det har varit så mulet i höst och ingen snö som lyser upp-suck!

2011-11-18 @ 10:07:47
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu ligger ett av dina inlägg ute på hundstund (: Släng gärna upp en länk här till bloggen (:

2011-11-21 @ 18:11:52
Postat av: Sofia

Nu har inte jag häst utan innekatt, men... du låter väl inte hästen stå bunden ensam i mörkret? :( har hon inga hästvänner?

2011-11-22 @ 22:37:39
Postat av: Alma-Lena

Hon står inte bunden på bilden hon står i en hage och ja hon står ute i mörkret, annars skulle hon stå inne 20 timmar om dygnet.Hon har bästis-Majan som hästvän, det är där hon bor, hos Majan alltså.

2011-11-22 @ 23:53:10
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0