Britt-sommar

Denna tid kallas som sagt var för Brittsommar pga Sveriges enda riktiga kanoniserade helgon, Birgitta, som förövrigt också är ett av Europas speciella skyddshelgon.

Denna tid ger dock i år mer intrycket av att vara britt-sommar, dvs en sommar med brittiskt väder. Det regnar och dimmar och vindar hela tiden. Det gör att hästarnas plaskar runt i hagar som ser ut som skyttegravar i Flandern i en film om första världskriget.

Så här ser därför min ponny ut, varje dag!! Suck!



Men jag ska inte klaga, just idag tog lågtrycken från de brittiska öarna paus, som syns på bilderna ovan, och Majan, Inga och jag tog en härlig tur till havet i härligt höstväder. Men då glömde jag kameran i stallet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0