Boken-svar till Chricko

Min bror sa : "En gång läste jag en bok"-nu tror jag han läst några till.

Men jag kan sanningsenligt säga "en gång skrev jag en bok".
Det blir antagligen fler, fortsättning följer, men den är inte klar än. Så än så länge är det bara en skönlitterär bok ute som jag står bakom. Vi är nämligen två mycket upptagna damer bakom denna historiska roman som heter Guds starka arm. Åsa Larsson och jag skrev tillsammans på en storyline som jag delvis tagit från min farfarsmors liv även om den utspelar sig tidigare på 1900-talet.

När jag mejlat storylinen började vi skriva varannat kapitel, mejla och korr.läsa åt varandra. Vi har väldigt liknande språk Åsa och jag, så skarvarna märks inte. Inte ens vi kommer helt ihåg var de finns.

Men jag vet med säkerhet vem som skrev slutet, det var jag. Det var en märklig upplevelse, slutet liksom skrev sig själv och jag blev verkligen tagen av det. Dagen därpå fick jag veta att pappas faster, alltså hon som motsvarar bokens Lina, hade dött precis när slutet skrevs. Sedan läste Åsa in boken för Bonnier Audios räkning-och hon läser fantastiskt bra!

Kul var det att i fredags kliva in på Kirunas efterlängtade bokhandel och se vår ljudbok skyltas på deckaravdelningen. Min man tog genast tillfället i akt att dokumentera detta fotografiskt:





Kommentarer
Postat av: Johanna

Men wow, har ni skrivit en bok :)

Och tänk att den skyltar i butiken också, grattis!

2012-02-14 @ 15:10:45
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linn

Men vad häftigt, inte visste jag det! Den måste jag lyssna på någon gång! :)

2012-02-14 @ 16:57:01
URL: http://linnenjohanna.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Ja, faktiskt!

Linn: Ja, den går att låna på bibliotek för en fattig student.

2012-02-14 @ 18:25:47
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: ulla

Så mycket har skrivits sedan jag senast var in och det var några dagar och något ordlöst besök.Någonstans anar jag en fortsättning på Guds starka arm både rent bildligt men också för att ditt språk är så fyllt av lust,av berättarlust.

Arbetar du/studerar du under vecka 10?Det vore så kul att gå på lokal och äta och prata.Saknar de där stunderna.Och tiden rusar iväg.Ha det så fint .

2012-02-14 @ 19:32:08
URL: http://www.textilejoy.blogspot.com
Postat av: Alma-Lena

Ulla: Det kommer mer böcker- men framförallt måste vi ses under sportovet.

2012-02-14 @ 21:45:07
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Chricko

Grattis och tack för det, jag ska genast be mitt bibliotek ta hem den till mig!

2012-02-15 @ 07:55:53
Postat av: Brorsan

Jag får väl lägga till: "En gång lyssnade jag på en bok"

Men först måste jag lyssna till eder bok.

Två av mina söner lyssnar varje kväll på "Eragon"

Varje kväll, jämnt året om. Undrar om de inte blir less snart och då kan du ju lyssna på "Guds starka arm" Skall skaffa den.



Snygg du var på bilden förresten. Typiskt oss att vara så snygga.



Ps. håller själv på att skriva en bok. Den kanske blir klar om några år. Om den blir klar.

2012-02-15 @ 20:17:19
Postat av: Alma-Lena

Brorsan: Jag säger bara -heja! Skriv klart! Tänk att så många i vårt gäng blev kulturknuttar=) Men Guds starka arm är nog ingen godnattbok för barn. Om tonåringar läser den bör man prata om den efteråt tror jag.

2012-02-15 @ 21:06:16
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0