Badbrudar

Smilla har varit på badstranden för första gången i livet. Efter en viss tvekan upptäckte hon att det var kul med så mycket vatten:
 
 
Stövlar på, inte för att skydda mot vatten de blir snabbt fulla med vatten, men skydd mot en lite vimsig fölis som inte alltid har koll på sina hovar.
 
Chateau tvekar inte, hon älskar att plaska i vatten.
 
Snart tycker också Smilla att vatten är kul.
Men när Hanna satt upp ville plötsligt Chateau inte i vattnet, då fick Smilla agera draghjälp och sedan var hon i och badade som vanligt.
 
Till havsbadets fröjder hör rullningen i sanden efteråt tycker Chateau. Smilla vill mest bocka och galloppera på stället. Då hade jag nog med att hålla koll på henne så det har jag inga bildbevis på, ni får tro mig på mitt ord:
 
 
 
Jag tyckte det var skönt att tömma stövlarna när vi var tillbaks i hagen:
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars

Lämplig pratbubbla till översta bilden: Jag KAN simma jag är inte rädd :)

Chateau verkar ha kul med sand rullningen.

Svar: Jo=) Chateau gillar att sandbada mer än havsbad tror jag, hon gör det oftare iaf.
barockbloggen.blogg.se

2012-07-28 @ 11:23:34
Postat av: Ante

Vackra bilder.

2012-08-13 @ 01:25:19
Postat av: Per Jansson

Hej!
Gillar dina bilder, hoppas att stövlarna torka till sist, så du kan ta en sväng till sen.

MVH Pär

2020-04-18 @ 12:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0