Sommarridning

Sommarridning är underbart fast det bara går att rida på sena kvällar, numera har jag tidiga mornar till hundpromenader för Kapten orkar absolut inte med promenader i detta sommarväder som kom till slut. Chateau blir helt blöt i svett och jag kan inte spola av henne som förr om åren pga av sorgliga omständigheter, den käre haggrannen som lät oss använda sitt vatten har dött under vintern. Men natten blir ju aldrig mörk så här års så kvällsridning är mycket mysigt ändå.
 
 
 
Sedan är det dags för lite kvällsmat med vitaminer och mineraler.

Kommentarer
Postat av: Linn

Undra om inte kvälls och morgonridning ändå inte är den allra mysigaste :)

Svar: Du har så rätt Linn. Men Chteau har ju sina viktproblem och borde ridas mer än en gång om dagen när hon betar. Men detta varma väder är ju ett undantag i sommar.
barockbloggen.blogg.se

2012-07-09 @ 16:12:58
URL: http://linnenjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har så rätt Linn. Men Chateau har ju sina viktproblem och borde ridas minst två gånger om dagen, men det är ju ett undantag denna sommar att det är så här varmt.

2012-07-09 @ 20:35:11
Postat av: Johanna

Jag jobbar hela dagarna så för mig blir det alltid kvällsridning nu, tycker det är skönt, den värsta hettan har lagt sig, hästarna är mätta & belåtna & det är ofta lugnt & skönt i omgivningarna på kvällarna..

Svar: Jo du har rätt kvällen är fin att rida på. Men Chateau skulle egentligen behöva två ridpass för att inte bli för tjock på betet. Munkorg har jag funderat på men fixar vi det med motion så föredrar jag det.
barockbloggen.blogg.se

2012-07-09 @ 21:19:53
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0