Interludium

Som några av mina följare påpekat och ni andra märkt; har bloggen varit eftersatt på sistone. Så är det när mycket händer i livet som borde ge hur mycket stoff som helst till en barockbloggare. men då hinner jag knappt sitta ner vid datorn annat än i oändliga timmar av jobb förstås så här i slutet av terminen när även de mest avslappnade elever kommer på att de kanske ska prestera något i skriftlig form så här innan betygen sätts.

Här en liten kavalkad av en del av vad som tagit tiden från bloggen i vår:



En berner sennen/rottweiler behöver flera timmars motion om dagen. Härliga långa joggingturer och promenader, minst tre gånger om dagen. Mycket mer att städa! Underbara Kaptenen, jag är så glad att du är här!



Att vara författarassistent är underbart utvecklande, läs resultatet i tre nummer framöver av Damernas Värld. Vad jag är glad för mina vackra begåvade vänner!


Borsta och klippa bort tjock vinterull från Chili och Tyson, proppa i dem vitaminer och avmaska i dagarna tre. De måste vara inlåsta (Tyson kan ju öppna fönstret så det krävde åtgärder utöver det vanliga) i flera veckor så det blev mycket extrastädning.

Försökt tyda juridiska dokument för asylsökande.

Varit mycket ensam med barnen och vårfixat bilen på alla möjliga sätt-special thanks till min kollega Anders på FT 1! Här är det Aron som putsar bakrutan med MASSOR av fönsterputs.

Och tusen andra saker som hänt. Nu är det sommar och då kanske det blir lugnare. Inga elever på skolan t ex.

Kommentarer
Postat av: Lars

ja jag tänkte du har nog massor att göra tentor och sånt när det var rätt lugnt här på bloggen.



Ja nu ser man på kapten att han är 50 % rottis :)

2012-06-09 @ 16:11:35
Postat av: ulla

Så glad att du finns och att jag ibland känner vinddraget när du passerar.T o m att vi någon gång hinner fika eller "luncha" tillsammans.Jobb jobb jobb men förhoppningsvis tröttnar eleverna på att producera nu när sommarlovet har börjat för dem.

önskar dig och de dina(ja de verkar vara konstant många) en fin kväll och en skön söndag.

2012-06-09 @ 19:24:06
URL: http://www.textilejoy.blogspot.se
Postat av: Ante

Vad gör du för att få all den energi ifrån? En välbehövlig "vila" väntar dig framöver och det är du värd?!

2012-06-09 @ 22:03:29
Postat av: Alma-Lena

Lars: Tentorna är tack och lov avklarade. Ja Kapten ser verkligen ut som en perfekt blandning av sina föräldrar!



2012-06-11 @ 12:17:02
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Ulla: Ja, vi rusar runt och om varandra men mirakel sker ibland, så vi rusar åt samma håll och hinner till och med pusta ut tillsammans. De stunderna är guld värda för mig!



2012-06-11 @ 12:21:12
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Ante: Energin kommer inifrån det magnetiska hjärtat som kirunabor har med sig överallt.Eller som en kirunabo kan säga utan att skämmas; det jag hinner med är bara vad man kan förvänta sig av en ettrig ironlady som sover för lite. Men nu ska här sovas! Fast jag blir inte snällare för det.

2012-06-11 @ 18:00:19
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Ante

Alma-Lena,det är något visst med Kirunabor och i synnerhet ironladyn från "stan" och efter "mycket" sömn så blir även en järnlady snällare, om hon inte reda är tillräckligt snäll! ;)

2012-06-11 @ 18:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0