Stockholm Early Music Festival

Radion är perfekt. Direktsända konserter och även inspelade sådana på radion är fantastiska, närvarokänslan är total. Konserter på TV är inte alls lika bra. Jag känner mig mycket mer utanförstående när jag ser en konsert på TV och det blir småtråkigt för mig som har lite svårt att sitta still. Med radion på kan man köra bil, diska, laga mat eller städa samtidigt som man är på plats i ett underbart ljudlandskap.

Nyss avslutades Stockholm Early Music Festival och det precis under en riktigt stressig period i många männsikors liv, även mitt. Då finns P2 som räddaren i nöden. Här kan man höra musiken när det passar och var som helst i landet. Här till exempel en fransk ensemble, Le Poème Harmonique, som har en lättförståelig talesperson med underbart tydligt och vackert talad franska i intervjun innan konserten inleds. Sedan blir ju förstås allt till ett "Poème harmonique" när Vassilis Bolonassos är conferencier. Klicka in och njut!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0