Gammal teknik

Barockbloggen intresserar sig mycket för gammal teknik, den där supersmarta och enkla som det är svårt att förstå hur man klarat sig utan och ännu svårare att förstå hur man en gång hittade på den. Stickning är en sådan teknik och vävning en annan.

Kapten vilar på en av mammas fina mattor, min födelsedagspresent i höstas


Trasmattor ligger mig speciellt varmt om hjärtat. Jag gör mig ogärna av med klädesplagg jag älskar men till slut blir de älskade jeansen och t-shirten som en gång var så fin redo för trassaxen. Då är det så skönt att veta att de får ett nytt liv som stadiga, vackra och värmande mattor. För så fort ett plagg har gjort sitt åker det till mammas trashantering. Miljövänlig återvinning, vackert och funktionellt på kalla golv; det kan inte bli bättre.

Mamma är fena på alla slags hantverk men hennes största intresse är vävning. Här har hon startat sin egen blogg Berits skönvarp. In och titta på allt snyggt hon gör, man kan beställa mattor av henne också om man blir sugen-vilket man gärna blir.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Trasmattor är underskattade! :)

2012-03-17 @ 18:09:27
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Det är de verkligen, speciellt som de i verkligheten knappast kan överskattas.

2012-03-17 @ 18:22:26
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0