Stallet

Än har vi inte blivit klara med stallet, allt tar tid och vi har väldigt lite av den varan, Men hästarna får gå lösa inne i stallet när vädret är för läskigt, hovslagaren kommer eller jag gör i ordning dem. Det fungerar alltså som vindskydd nu. Nu kommer de in nästan varje dag pga trist regn. Alltid får man städa bort farligheter så inte nyfikna lill-Smilla skadar sig på något vasst verktyg då hon vandrar runt.
 
 
Men när det pysslas med hästarna får Smilla träna på att stå uppbunden en liten stund i taget. Det har hittills gått utmärkt väl, hon finner sig jättefint i det. Smilla gillar stallet och springer glatt in, men Chateau är fortfarande lite skeptisk. Kanske för att vi alltid städar ur det eftersom vi fortfarande bygger, det hinner inte bli någon trevlig hemliknande doft av använd spånbädd kvar till nästa gång de ska in.
 
 
Väl inne är dock Chateau väldigt nöjd och myser när jag så välbehövligt* ryktar henne i skydd från det eviga regnet. Smilla får gå lös medan jag pysslar med min gamla dam. Då ska allt undersökas, här är det kameran och fotografen som intresserar:
 
*Jag får börja med att skrapa av ett kilo lera från henne varje dag
 
 

Kommentarer
Postat av: h-f

Det är bättre om ni sätter Smilla längst in mot väggen (:

Svar: Ja, det kanske det är. Leder alltid henne med vänster och Chateau med höger hand. Får byta vana!
barockbloggen.blogg.se

2012-11-25 @ 22:33:00
URL: http://hundstund.blogg.se
Postat av: ante

Ni/Du verkar ha ett riktigt fint stall åt era/dina hästar. Det funkar ju bra fast det inte är riktigt klart än och varför ska det inte göra det. Fina bilder på dina hästar,förresten! :)

2012-12-03 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0