Aldrig igen på en söndag

Programbild för Alltid på en söndag, Vassillis Bolonassos: Foto: Stina GullanderJag förstår verkligen att Vassilis Buolonassos måste få pension som alla andra men usch vad ledsen jag blev när det var sista Alltid på en söndag i söndags. Jag var ju dessutom i fjällen och kunde inte lyssna direkt på morgonen. Hoppas efterföljaren tidigt blir lika lyssningsvärd.Det kan förstås aldrig bli samma sak som med Vassilis och Alltid på en söndag, men kanske lika bra på ett annat sätt.
 
Hur som helst har 13 underbara radioår tagit slut och jag önskar att jag inte hade levt i tron att det varar länge än så jag spelat in program att åternjuta, Alltid på en söndag saknar, precis som musiken det behandlar, bäst-före-datum. Tur då att man kan lyssna i efterhand på webben. Här kan man klicka in sig och lyssna och läsa om detta underbara program som Barockbloggen sörjer djupt.
 
Här en bit av ett BBC-program med lite samma passion för Bach och folkbildarvurm som den Alltid på söndag drivits av, alla delar finns på you tube. Dessutom kan man drömma sig till en körövning med en engagerad dirigent, tänk att få sjunga i en kör med Gardiner som ledare:
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars

kan inte säga att jag varit någon lyssnare av alltid på en söndag,men när du tipsade om det var jag inne och lyssnande på Vassilis sista och gillade upplägget med att det går att läsa mer om låtarna i en spellista på programmets hemsida och att vassilis ibland berättar mer om låtarnas bakgrund, det är kul och bildande. Men känner igen en del av dom äldre kompositörrna och musikerna som jordi savall exempelvis från där jag brukar lyssna, youtube och spotify och mesta av musiken är så klart superb enligt mina öron :)

Gardiner verkar vara rätt intressant han med engagerad dirigent som har en del att berätta :)

Svar: Ja Gardiner verkar brinna för Bach, sånt gillar jag. Det 'r så vackert också att se Tysklan från tåget.
barockbloggen.blogg.se

2012-10-06 @ 23:07:19
Postat av: Lars

P.S lite av mina per-albin torp drömmar närmar sig,fick reda på att hyresvärden har odlingslotter som inte kostar något som vi hyres gäster får odla dom är ca 6x6 meter och var och kikade på stället såg ut som att vissa ställen var lediga , har redan vissa saker jag odlar i krukor här hemma sedan innan, gräslök,oregano exempelvis som jag ska plantera ut på lotten...ska bli kul detta :)


Svar: Underbart! Det är så rätt åt dig, Lars!
barockbloggen.blogg.se

2012-10-07 @ 04:03:59
Postat av: ulla fredriksson

Ljuv musik.Får lyssna på Buolonassos.Alltid saknad när någon slutar.En fantastisk röst tystnar men.....

Svar: Ja, jag hoppas på repriser och så att jag någon gång kan åka till Stockholm Early Music festival, där brukar han ju vara konferencier, denne sammetsröstade folkbildare.
barockbloggen.blogg.se

2012-10-08 @ 19:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0