Underbara Smilla

Just nu är Smilla världens bästa häst igen. Från att ha busat på i slutet av veckan och svamlat runt har hon blivit världens mysigaste kelboll igen som lugnt går på promenad och väljer mitt sällskap framför Chateaus ibland. Söndag morgon kom hon in till mig när jag fixade i stallet*  och jag borstade henne och lyxade med pälsglans i man och svans så hon glänste som en nyputsad sko. På söndag kväll tog vi en tur runt byn med Chateau som reds av Hanna och hon var så lugn och sänkte huvudet.Hon var hur cool som helst trots vattenpölar och takras i byn. Nu när det regnat är det så skönt att hon aldrig krånglar när man ska täcka henne och hon biter inte heller i Chateaus täcke. Hur jag än krånglar med spännen och snören, hon växer ju ur alla inställningar nu när det varit så fint väder så länge,  står hon still.Sådana dagar är egentligen de vanligaste, men jag glömmer skriva upp dem, så nu gör jag det för att minnas vad som är normalläge och vad som är undantagen.
 
*som funkar som lösdriftshall, de går in och ut som de vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0