Elva och Smilla två mattegrisar

Det är svårt för mig att få bra bilder i hagen på Smilla eftersom hon är en sådan mattegris. Hon vill alltid hänga mig i hasorna och kommer så nära att bilderna blir konstiga. Så fort jag ropar kommer hon fast Chateau segar och drar sig för att lämna grönskan bakom sig. Det är så praktiskt med hennes flockkänsla när man är ute och det är praktiskt att hon uppfattar mig som flockledaren men mest av allt är det hjärtevärmande.
 
Elva är likadan, varje steg går hon med mig. När jag pysgslar i köket lägger hon sig och sover precis under trappsteget till köksingången och äter jag på soldäck läger hon sig exakt under mig i utrymmet under soldäck. Var jag än går är Elva i närheten. Det är mysigt med två så hängivna mattegrisar.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbart

2013-08-05 @ 08:49:21
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Ja det är mysigt. Nu när jag rensar rabatterna lägger sig Elva över mina fötter-så mysigt=)

2013-08-05 @ 17:23:42
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0