Nyårsafton och insnöad nyårsdag

Detta väder alltså!  I morse var hästarna instängda i stallet pga tung blötsnö som rasat från taket. Som jag drabbats av en influensa som bland annat innebär en rejäl led- och muskelvärk kunde jag inte hugga mig igenom den snön utan hästarna fick stanna inne tills den starke och för tillfället friske maken fick undan vallen så pass så hästarna kunde komma ut. De var de glada och rullade sig länge för han satte inte täcken på eftersom jag trodde att morgonens väder skulle hålla i sig. Tji fick jag , såklart. Nu är det bara att gå ut och sätta på täckena igen. Här lite bilder från deras nyårsnatt som de tog enormt lugnt trots vissa fyrverkier. Vi hade thai-lyktor som är minst lika fina och helt tysta.
 
 
Influensan gör mig trött så det var mysigt att sitta ner en stund och bara var med mina fridfullt hömumsande hästar.
Fina stallyktan som vi fick av Fredrik och Mirjam fick vara med.
 
Övriga i familjen tände papperslyktor som fick sväva upp mot den kolsvarta himlen medan jag sov i influensadrömmar:
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Krya på dig!

Svar: Tack! Typiskt att bli sjuk när man är ledig och vill pyssla med hästarna. Hoppas du och de dina håller er friska!
barockbloggen.blogg.se

2013-01-01 @ 13:21:53
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Miriam

Krya på er och ta hand om varandra :)

Svar: Tack. Jag hoppas vi alla är på bättringsvägen nu i denna sjukstuga, det verkar som så.
barockbloggen.blogg.se

2013-01-03 @ 19:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0