Morgonpromenader

Smilla är nu så stor och förnuftig att det går lätt att rida ut med henne som handhäst på morgnarna utan att jag  behöva vara rädd att inte hinna i tid för att hon tjorvar. Jag rider dock inte längre med henne lös när jag är ensam, för en morgon när jag just tänkte släppa henne kommer två morgonpigga hurtbullar i beach 2013-tempo efter vår vanligtvis så folktomma ridväg. Jag tänkte att de kanske inte uppskattar en yster sprakfåle som Smilla rusandes emot sig så jag behöll grimskaftet på. Men när jag har med mig fotfolk har jag henne lös, då går det snabbt att fånga in henne om något oväntat inträffar. I morse var en sådan dag och då fick jag också bildbevis på morgonidyllen i det himmelskt vackra försommarväder som vi upplevt de senaste dagarna.
 
 
 
Nej, jag har inte som rutin att rida utan hjälm, men jag glömde den idag och måste verkligen hitta en rutin som gör att jag inte glömmer den även när det är varmt väder. Nu var ju Hr. godsägare Bråddjup med, men ensam med två hästar varav en en stegrande ungponny är det nog klokast att ha hjälm.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ulla fredriksson

Det är så vackert nu så det går nästan inte att sova.Vilka sköna morgonpromenader ni gör.Ha en fin söndag.

2013-05-26 @ 03:27:32
Postat av: Alma-Lena

Ja, vi har härliga strövtågsmarker här. Tack för hälsningen som jag inte såg tidigare innan jag ominstallerat internetuppkopplingen på min kraschade dator. Nu har jag fixat den i hopp om att kunna sätta in betyg hemifrån i kväll.

2013-05-29 @ 19:01:15
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0