Ridbana

Har hittat en härlig äng att rida på inringad av träd så Smilla kan vara lös med oss där.helkul tycker vi alla, men det tar ett tag att få koncentration hos Chateau. Energin är det dock inget fel på.
 
 
Chateau orkar med att bralla hon också som synes.Bra att ha en sadel som man nästan inte kan ramla ur.
 
 
Men efter en stund återfår hon värdigheten hos en barockponny.
 
 
I sorglös ungdomsyra bryr sig Smilla alls inte om värdighet, men stilig är hon!
 
 
Fast ibland stannar Smilla och äter lite medan Chateau jobbar vidare, gräset växer fortfarande, helt märkligt för mig som kommer från trakter där det är vinter så här års, varje år.
 
 
Hästarna fyller grå novemberdagar av tomhet och saknad med liv och rörelse. Just nu är jag gladare än någonsin över att jag har mina busflickor. Det krävs verkligen full koncentration att pyssla med dem, speciellt när den tredje busflickan också vill vara med och busa:
Eis var med som fotograf, här fotograferad av pappa:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja hästarna glädje kan verkligen smitta av sig.

2013-11-06 @ 06:49:06
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Alma-Lena

Johanna: Ja, verkligen. Nu står jag ofta och bara nosar på dem det är en så rogivande doft kring hästar som mest är utomhus.

2013-11-06 @ 16:43:05
URL: http://barockbloggen.blogg.se
Postat av: Klaus S

Åh, så fina allihop! Den första och tredje bilden finns det verkligen rörelse i.
En sak jag undrar är om vita hästar, om de är lite annorlunda på något sätt, inte riktigt med i flocken?
Tre gånger har jag och hustrun varit ned om att just vita hästar lösgjort sig från de övriga hästarna och vankat så där hundra meter för att hälsa på oss och sedan slå följe i flera minuter. Mysko. Och när vi stannade så väntade de på oss.

2013-11-09 @ 10:49:38
Postat av: Anonym

Klaus S: Bra iakttagelse! Precis så är det. De blir utstötta av andra hästar. Det gäller också skäckar. Kanske för att de är så synliga. Dessutom är vita hästar lättare att tämja än andra. Förutom att människor tycker det är snyggt är det alltså också en anledning till att ha vita hästar på cirkus tex. Andra färger på hästar sägs vara mer svåra att tas med.Speciellt fuxston sägs vara svåra, näst efter dem är det svarta ston. Jag har gjort det svårt för mig med andra ord, men det går rätt bra trots allt.

2013-11-10 @ 17:17:22
Postat av: Klaus S

Stackars hästar med fel färg...heartbreaking!

2013-11-11 @ 17:56:08
Postat av: Alma-Lena

Klaus S: Ja, där får vi människor vara Guds medarbetare och upphöja det som i hästvärlden verkar värdelöst. Vita hästar är ju populära bland oss och Jesus sägs ju rida på en vit häst till slut enligt Johannes Uppenbarelser.

2013-11-14 @ 17:53:32
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0