Söndag morgon- det händer när du vilar

Mitt frukostbord dag är så härligt fridfullt. Igår lyssnade jag, som vanligt, på det eminenta programmet Lundströms bokradio. Där intervjuade hon till avslut Tomas Sjödin om hans nya bok Det händer när du vilar. De gjorde intervjun liggande på studiogolvet; hur kul som helst! Lyssna igen här.
 
Samtidigt läser jag Grace in Practice av Paul FM Zahl och det är en vila i sig. Inte har jag mindre att göra, vilket de sorgligt glesa uppdateringarna här visar, men det är som om min helg blivit så extra vilsam när jag åter blir påmind om nådens oordning, att inget vi har förtjänar vi, varjen ont eller gott. Den som dör i sin cancer har inte förtjänat det och den som blir frisk blir det inte pga att de kämpat så duktigt. Vi som får vara friska har tur och det är inget vi förtjänar. Allt blir mindre krampaktigt stressat med dena grundton i tillvaron.
 
Nu ska jag mysa med mina hästar och slänga på Smilla en sadel, vi köpte ny, passande sadelgjord åt henne igår. Trots att Chateau är rund och Smilla modernt slank fattas en halv meter sadelgjord när hon lånar Chateaus. Hon är ju van vid sele och sadel så nu när de så att säga kombineras blir det antagligen inga större problem.
 
Ha en vilsam söndag, vänner!
 

Kommentarer
Postat av: Klaus S

Hittade denna fina blogg.

Ett litet musiktips (men du kanske redan känner till dem) - Armonico Consort som gjort roliga projekt, bl a "Baroque around the clock" och "Too hot to Handel".
Jag har ett par skivor "Naked Byrd" och en efterföljare, nr 2. Väldigt vacker och och uttrycksfull klang i den kören.

2013-10-20 @ 18:30:37
Postat av: Lars

Härligt och tack Alma :)själv spikar jag i kolonin just nu, men hoppas på mys vila i vinter nu när hela naturen går in i vila, tänkte sitta i min stuga meditera hänga ut en och annan taljboll och studera små fåglar i absolut tyyyystnad.

2013-10-21 @ 12:29:20
Postat av: Alma-Lena

Klaus S: Tack för beröm och tips! Välkommen tillbaka trots att uppdateringarna blir glesa just nu.

Lars: Det låter som paradiset i ditt mini-torp! Så rätt åt dig!

2013-10-28 @ 20:40:34
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0