Moder Svea i regeringen

Jag skrev denna bloggpost för ett bra tag sedan. Nu är min kandidat till Moder Svea ansvarig för kyrkor, demokrati och kultur i Sveriges regering. Lycka till Alice Bah Kunke, vi är många som tackar Gud för dig och ber för dig nu.
Läs och lyssna på Alice Bah Kunkhe här.
 
Ett citat ur programmet:
"Jag har en väldigt bra relation, men det handlar också om att jag prioriterar att ha det bra med Gud. Att leva ett kristet liv, att ha Jesus som förebild i alla mina val. Det är inte lätt. Det är en förebild som heter duga. Och det blir väldigt utmanande i alla fall i det liv jag lever, där jag exempelvis möter hemlöshet varje dag. Men jag tror inte att livet ska vara lätt. Jag tycker om smärta och offer, jag tycker att det tillhör mitt kristna liv.
 

-Jag behöver liksom det obekväma för att inte fastna i min lilla bubbla som höginkomsttagare med makt i ett av världens bästa länder. Det är ju en så solitär situation att det blir löjligt när man vet hur lidandet ser ut i världen. Så jag måste utsätta mig för det lidandet för att inte förlora greppet. Annars skulle jag tappa bort mig och åka till Thailand varje år." Alice Bah Kunkhe


Kommentarer
Postat av: Lars

Vi blev lite positivt överraskade på arbetet och resonerade en del om hennes utnämning, kul att hon är/varit General sekreterare på rättvisemärkt. Känns som att hon är en positiv människa som vill gott :)minns att jag såg några avsnitt när hon hade barn program och gillade henne, svårt sätta fingret på det exakt men godhjärtad eller varm skulle jag säga .

2014-10-03 @ 20:17:29
Postat av: klaus

Verkar vara en bra person, men jag känner mig osäker då jag lyssnat på dem som gärna sätt en mer profilerad och erfaren person vad gäller just kulturpolitik.

2014-10-04 @ 09:29:00
Postat av: klaus

Väldigt fin intervju med henne i Dagen

2014-10-04 @ 23:41:47
Postat av: Alma-Lena

Lars: Ja, synd att hon inte också fick finansministeriet under sig!

2014-10-06 @ 23:19:31
URL: http://barockbloggen.blogg.se
Postat av: Alma-Lena

Klaus: Jag tror hon blir bra på posten Och det behövs en och annan Alice Bah för att väga upp migrationsministern. Är det bara jag och Leo H som minns Morgan Johanssons rasistiska 1990-tal?

2014-10-06 @ 23:21:44
URL: http://barockbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0