Fröken Smillas känsla för snö

Chateau håller sig kring stallet och äter vid höförrådet men Smilla tar sig till de olika högömmorna jag slänger ut i hagen och galopperar så snön yr.
 Hon följer ofta efter mig när jag skottar också även om hon måste ta sig igenom hela hagen i djupsnö. När hon var liten ettåring fick hon ju vara med på gården när jag skottade men nu är hagen större så jag inbillar mig att hon ändå får en känsla av att hänga med när jag skottar, här bild från en sen kväll förra veckan:

Igår tog Linnea denna bild efter att vi varit ute på byn:
 
 

Kommentarer
Postat av: Klaus

Fröken Smillas känsla för snö. Tänkte ni på det när hon fick sitt namn? Vilken tur för henne att hon bor där hon bor!

Svar: Japp, jag ser "Fröken Smillas känsla för snö" som en av mina stora läsupplevelser dessutom föddes hon ju i Jukkasjärvi där delar av filmversionen (som jag medvetet undvikit) spelades in. Förutom detta heter hennes mamma Isa och hennes pappa Manzanillo och med några bokstäver från varje namn kan man få fram Smilla. Förutom detta så har jag en kompis som kallar mig för fröken Smilla eftersom jag hittar så bra överallt även på helt nya ställen.
barockbloggen.blogg.se

2015-02-10 @ 19:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0