Minnen

Ibland blir vi sittande i familjen och ser på bilder från förr. Minnen stöts och blöts för det är alltid något som behöver korrigeras i våra minnesbilder. Så blev det idag. Då kom jag ihåg denna bild från en tid då H-f var 10 år och Chateau just fyllda fem. Det var ännu långt till den dag då husen på Gruvfogde skulle utrymmas och midnattssolen sken intensivt. Det var så varmt den sommaren. En enda sommardag var det regn och rusk. Desto oftare var det dock tropikliknande åskväder som gick över på några minuter. Sådana somrar långt norr om polcirkeln minns man.
 
Digitala kameror kände vi ingen som ägde så det här är avfotat från en pappersbild vilket ökar känslan av tid som flytt. Detta blev dagens Madeleinekaka för mig. Plötsligt var jag bara där med huset fullt av barn och smådjur, tre av barnen var våra och de flesta av smådjuren. Världens bästa ponny med sin lyckliga lill-matte på ryggen har sommarlov. Chateau betade på min arbetsplats stora äng. Kom jag från jobbet eller var jag på väg dit? Det här var ju på den tiden då jag aldrig hade ens två dagar ledigt i rad och rusade mellan jobben på cykel eller spark. Men det var en lycklig tid, det också.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0