Djupsnöridning

Allt präglas av snö nu, mängder av snö, det snöar som i mars-april just nu. Jag plogar, skottar och skyfflar dagarna i ända men det är sannerligen alltid ogjort allt jag gjorde dagen innan. Hade Sisyfos bott i Sverige hade han skottat snö. Idag gav jag upp. Vägen är någorlunda framkomlig , det får räcka. Äntligen ut och rida i djupsnön.
 
Skoterspår hade dock fördärvat ridvägen bitvis, det är svårt för hästar att gå på skoterspår, de trampar igenom men måste lyfta benet rakt upp för att ta sig lös-varje steg. Nå större delen av ridvägen var dock oförstörd och vår häststig var framkomlig med en pigg och stark ponny. Smilla och lilla Elva kämpade på i hennes spår. Kapten valde att springa efter skoterspåret och vänta på oss tills vi skulle vända mot stallet igen-latmasken.
 
Vi pausade ofta, jag satt av en gång och lät Chateau pusta lite. Men det var knappt det behövdes, hon är i god form trots överätandet efter nyår. Rosa soluppgång vid horisonten. Tystnaden som bara en snöig skog kan erbjuda och en glad ponny som älskar att gå fram som en bandvagn genom snön. Sedan fick Chateau pusta ut i hagen medan Smilla fick träna på at gå runt i cirkel, stanna och gå på kommando och hon börjar bli så bra på det. Ibland är det bara så underbart att ha häst!
 
Godsägare Bråddjup kom ut och tog en bild av oss när vi pulsat uppför sista backen. Lite bildbevis från en härlig söndagmorgon skadar inte.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0