Veganglass för mjölkallergiker och andra

Stilleben mit Rosen, Erdbeeren und Brot av Ferdinand Georg Waldmüller (1793-1865)

En god glass som jag experimenterade fram för att Elis ska få i sig något glassliknande han också, är helt vegetarisk och nyttig, förutom god:

En avocado och 400 gr djupfrysta hallon eller jordgubbar mixas. Det är allt!

Tycker man att det behövs socker tar man lite florsocker. Vi tar det utan socker för bären är så goda ändå och de nyttiga fetterna i avocado tar fram den smaken bra även när de är frusna. Annars är ju solvarma bär smakrikast.

Kommentarer
Postat av: h-f

Det måste jag testa någon gång (: Lät supergott (:

2011-09-16 @ 10:03:04
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Det är det!

2011-09-16 @ 11:51:23
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Miriam "svärdottra"

Låter som något för mig, nu när jag slutat med socker:) 17 kg minus nu:) alltså sen före Signe föddes. Mycket mer energi. Nu har ju min bror åxå fått diabetes så det ger mig verkligen motivationen att ändra livsstil. Men träningen ligger lite på hyllan nu när jag varit så förkyld. Vad tycket Elis om glassen då? han måste ha blivit glad att få äta den :)

2011-09-16 @ 15:57:32
Postat av: Alma-Lena

Miriam: Vad roligt att du mår bra sedan du slutat med socker. Jo, detta är en nyttig glass och fettet är nödvändigt för kroppen= lagras inte i valkarna. Elis blir alltid glad när vi hittar något han kan äta som liknar det andra barn äter och han gillar denna glass, det är inte bara jag som tycker om den.



När man ammar går man ner mycket fort om man äter rätt så man behöver knappt hårdträna, men det är ju skönt att träna lite lagom med barnpromenader t ex.

2011-09-18 @ 16:33:59
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0